Living Tomorrow
Winkelen in de toekomst
Voor de Living Tomorrow-app werkten we samen met de Colruyt Group. Deze mobiele applicatie zorgt ervoor dat winkelen een persoonlijke aangelegenheid wordt. Aan de hand van beacons krijgt de klant gepersonaliseerde informatie toegestuurd naar zijn smartphone wanneer hij de winkel in kwestie binnenstapt. De klant kan in de applicatie zijn instellingen aanpassen om de best mogelijke aanbiedingen te krijgen. De refreshbutton zorgt ervoor dat de consument geen enkele aanbieding hoeft te missen.
Het gebruik van Beacons
De beacon is een opkomend, klein apparaat dat door middel van bluetooth-technologie signalen kan opvangen en verzenden van en naar smartphones die zich in de buurt bevinden van het apparaatje. Het toestel wordt vooral gebruikt in bars, restaurants en winkels. Het helpt de klant om van een alledaagse winkeluitstap een persoonlijke ervaring te maken. Het systeem begroet de consument van zodra die zich in een winkel bevindt die beacons heeft. Die begeleiden de klant doorheen de winkel aan de hand van een gepersonaliseerde lay-out, allerhande productinformatie en persoonlijke promoties. Handig is ook het vermijden van een wachtrij, de klant kan eenvoudigweg mobiel betalen.
Niet alleen zijn de beacons handig voor de consument, ook de marketeers kunnen hier handig gebruik van maken. De beacons bieden de mogelijkheid aan marketeers om een meer gerichte boodschap te versturen die rekening houdt met de context, de locatie, het gedrag van de gebruiker en het gebruikersprofiel. Door middel van de apparaatjes hebben de aanbiedingen een hogere relevantie en zullen ze meer feedback krijgen.